Sexperten svarar: Jag är inte kär i henne längre. Ska jag göra slut?

Hej! Ser att du börjat lägga ner, men jag slänger iväg det här iallafall:

Skulle behöva lite hjälp i hur jag ska gå tillväga med min flickvän.
Jag tycker det känns som att jag inte har någon kärlek kvar för henne, men hon är fruktansruskigt kär i mig, och jag har ingen aning om vad jag ska göra åt det hela.
Jag vill inte såra henne och göra slut, och jag lider ju inte av att vara tillsammans med henne, men… Hon är ju väldigt mycket mer intresserad av mig än vad jag är av henne, så jag har ingen aning om vad jag ska göra. Vill ju göra det som är rätt gentemot henne. Vi har dessutom ett distansförhållande, så gångerna vi träffas är långt mellan. Men när vi träffas så påminns jag ständigt om att hon är betydligt mer intresserad av mig. På sätt och vis så känns det ju som att jag utnyttjar henne, på någon vänster. Behöver verkligen hjälp med att veta vad som är det smarta här, om jag ska bryta med henne, ta upp det (och isåfall, hur tar man upp nåt sånt?) eller inte säga något förns det är så illa att jag lider av det.

Vill väldigt gärna ha tips, för som det är nu, när jag är ovetande om vad som är bäst så växlar jag mellan att känna mig som ett svin, som ett offer och ibland är jag bara irriterad när vi pratar.
Så, hjälp mig!

-------------------------------------------

Sexperten svarar:

Hej Killen,
Problemet verkar vara att du har högre prioritet i hennes liv än vad hon har i ditt. Då ett förhållande mår bäst av balans, så förstår jag ditt dilemma. Att ni inte ses så ofta pga distansförhållandet gör ju inte saken lättare heller. Om jag vore i din situation skulle jag fundera på anledningen till att ni blev tillsammans. Finns den anledningen kvar? Tillför hon någonting i ditt liv? Kan du se henne som din fru och mamma till dina barn? Svarar du nej på någon av frågorna, så är det kanske dags att gå vidare. Alla sår läker till slut och så kommer även hennes att göra. Om hon verkligen älskar dig, ser hon hellre dig fri och lycklig än i ett förhållande med henne där du inte mår bra. Jag önskar dig lycka till i friheten.

//Sexperten

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0