Sexperten svarar: Ska jag berätta för min vän att jag är kär i henne?

Hej!
Jag är en kille som vill ha ett tips på hur jag ska gå tillväga. Är kär i en tjej, men vet inte hur jag ska göra för att ta reda på om det finns en chans att bli något. Jag vet att hon är kär i en annan kille, och hon har sagt att jag är underbar, och att en bättre vän kan man leta efter.
Jag vill ju absolut inte att våran underbara kompisrelation ska förstöras över det faktum att jag vill gå längre men inte hon, så jag vill inte göra något erkännande. Finns inget subtilt och ofarligt sätt att ta reda på hur det ser ut?
Tack på förhand.



Sexperten svarar:
Hej killen!
Den situation du har hamnat i är alltid knepig. Man undrar om det är värt att chansa, om man ska avstå och en massa andra tankar som snurrar i huvudet. Det finns inget svar på denna fråga som är 100% rätt. Men däremot så vill jag gärna ge dig följande råd och följande att fundera på innan du bestämmer dig för vad du ska göra:

Hade hon inte varit kär i någon annan kille så hade saken gjorts lite lättare. Frågan är bara: Hur kär är din tjejkompis i den här killen? Hon kanske bara är sådär ytligt kär som man kan bli ibland. En annan fråga är: Hur känner den här killen för din tjejkompis?
Du får inte glömma att det kan mycket väl vara så att hon känner/har känt likadant som dig, men tänkt precis som dig och inte vågar/ har vågat äventyra ert fina vänskapsförhållande. Ju längre du har känt kärlekskänslor för henne desto mera tycker jag att du ska berätta för henne. Detta då känslorna visst är någonting som är bestående. Det had evarit en annan sak om du varit kär en vecka eller så och sedan bestämt dig för att berätta, för att sedan inse att du kanske bara trodde att du var kär.

För att ta reda på om din kärlek är besvarad så kan du skoja lite med henne för att se hur hon reagerar och vad hon svarar.
 När tillfället ges kan du t.ex säga:
*Undrar vad som hade hänt om vi aldrig blivit vänner utan börjat dejta istället? Bara en rolig tanke (och så ler du) Vad tror du?
*Picknicka i det gröna och ta med en ros till henne (som tack för att hon är en sådan underbar vän)
*Säg...Jag har blivit kär i en tjej, men jag tror inte min kärlek är besvarad, för hon ser mig bara som en vän. (och se vad hon ger för råd)


Undrar någonting mer så hör av dig!
I annat fall får du lycka till!!

//Sexperten!!



Kommentarer
Postat av: Jag

Tackar för råden. Dock är det så att vi inte bor i en direkt närhet till varandra, utan den mesta kommunikationen sker över mobil och msn. Vi har bara träffats två gånger, och då har det varit folk runt omkring.



Tetsade den sista, fast i lite annorlunda form, och hon pratade mest om att det beror på om kompisen är i en relation eller inte, och att man då borde avvakta istället för att lägga sig i.



Ska fara neråt om några veckor, och hon ska till samma ställe. Dock ska hon träffa den andra killen där (för första gången), så hur mycket vi kommer att umgås vet jag inte. Huvudanledningen till att jag skulle dit försvann nyligen.



Sen skriver vi rätt ofta över sms, och ibland verkar hon inte kunna vänta så länge innan hon skriver, medans ibland tar det väldigt lång tid och jag är den som skriver först.

Och för någon dag sen fick jag en smått genant bild på henne, men dock inget jag kan vara säker på om det betyder något eller bara var till någon som hon litar på.



Om du har fortsatta råd är jag tacksam, men om inte så får jag hoppas att det löser sig på annat vis.

2009-05-07 @ 23:40:32

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0