Grundpelare i en relation

Oavsett vilken sorts relation du befinner dig i så finns det vissa grundpelare som är viktiga för att båda parter ska må så bra som möjligt, och för att relationen ska bli så genuin som möjligt. Jag kommer främst att inrikta mig på grundpelarna som är viktiga i en kärleksrelation, men ta gärna och använd dig av dessa även i andra relationer såsom familj och vänner.


  • Kommunikation - Är grunden till allt! Om du inte säger vad du tycker och tänker till din partner kan det lätt uppstå missförstånd. Vi alla vet att det inte är kul att gå och grubbla på något i evigheter och tänka. "Varför förstår han inte?", "Måste han ha den där extremt fula mössan på sig?" och alla andra funderingar man kan tänkas ha. Jag vet att det inte alltid är lätt att öppna sitt hjärta för någon, speciellt inte om du är rädd för att såra den du älskar. Men kom ihåg att du faktiskt sårar dig själv, och du borde ju faktiskt älska dig själv mest av alla.  Allt behöver man kanske inte nämna, men känn efter ordentligt och ta dig mod. I de allra flesta fall lönar det sig att säga det man vill istället för att låtsas att allt är frid och fröjd.
  • Respekt och förståelse - Ordet respekt kan betyda väldigt mycket. Likaså ordet förståelse. Det jag vill komma fram till hör ihop väldigt mycket med kommunikation. Se till att du tar dig tid att lyssna på din partner, vad det än må vara han/hon vill säga. Avbryt inte mitt i en mening, och försök att förstå. Det är inte lätt att alltid sägs vad man tycker, så var glad för att din partner har valt att öppna sig för dig, och att faktiskt ta mod till sig att berätta om sina känslor och tankar.
DENNA ARTIKEL KOMMER ATT UPPDATERAS LITE LÄNGRE FRAM!!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0